29/12 Nelspruit - Olifants Rest Camp (Krugerpark) - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Bou Mo Tess Krijger - WaarBenJij.nu 29/12 Nelspruit - Olifants Rest Camp (Krugerpark) - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Bou Mo Tess Krijger - WaarBenJij.nu

29/12 Nelspruit - Olifants Rest Camp (Krugerpark)

Door: Bou

Blijf op de hoogte en volg Bou Mo Tess

29 December 2013 | Zuid-Afrika, Nelspruit

In de nacht onweert en regent het onophoudelijk. Ietwat beteutert zetten we ons aan het ontbijt. 'Zomer' in Zuid Afrika... We houden de moed erin en vertrekken richting Krugerpark. We kiezen voor de Malalane gate. Na de fromaliteiten maken we natuurlijk onze toeristenfoto bij het bord en rijden het park in. Inmiddels regent het weer en staat er een straffe wind. Als de temperatuur niet boven de 20gr was, was er sprake van herfstweer. Onze zintuigen op scherp, alert op alles wat beweegt. Binnen de kortste keren zien we op enkele meters afstand achtereenvolgens impala, giraf, springbok, neushoorn, olifant, zebra, hyena jongen, nijlpaarden, arenden, gieren. We schieten ons de vingers blauw aan fotos en vasthouden van verrekijker. Prachtig! Het voelt als een traktatie. Wat een feest. Voldaan doen we halverwege een bakkie bij Tshokwane. Bou eet biltong. Kort daarna worden we geescorteerd door een kudde zebra's en springbokken. Vervolgens weer olifanten. Mo is zichtbaar ontroerd. Levenslange droom om olifanten live te zien, is werkelijkheid. Aan het einde van de middag rijden we de poorten van Olifants Rest Camp binnen. De harde wind en miezer maken het kil. Verwarming aan in de hut. Het uitzichtspunt geeft een prachtig zicht op een bocht in de Olifantsrivier. De hemel breekt een klein stukje open en schijnt een volglicht op de groene uitgestrektheid. Richting het oosten moet ergens de grens met Mozambique te zien zijn. De eenvoudige maaltijd smaakt goed. Terug naar de hut een 15cm lange zilverkleurige duizendpoot met oranje poten op ons pad. Zijn zwarte 'neef' verkent ons terras. Tess in paniek van rondvliegende kever. Bed van Tess wordt binnenstebuiten gekeerd en gechecked op beesten. Gerustgesteld vallen we in slaap.

• 31 December 2013 - 16:12

Ellie:

Wow..... wat moet dat geweldig geweest zijn, olifanten op je pad, heerlijk om jullie verslagen te lezen. Wat een grandioze tijd moet het zijn. Hopelijk gaat het weer wat beter worden voor jullie.
    Groetjes uit een lawaaiig (vuurwerk) Nederland.
    XXX Ellie