28/12 Johannesburg - Nelspruit - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Bou Mo Tess Krijger - WaarBenJij.nu 28/12 Johannesburg - Nelspruit - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Bou Mo Tess Krijger - WaarBenJij.nu

28/12 Johannesburg - Nelspruit

Door: Bou

Blijf op de hoogte en volg Bou Mo Tess

28 December 2013 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Even voor 8u gaat de wekker. Door de biologische klok en het tijdsverschil waren we al eerder wakker. Net als bij ons in de zomer wordt het vroeg licht. Binnen mum van tijd zijn we op. Tassen gepakt. Lekkere douche. Roerei is vers maar smaakt niet top. Overige is heerlijk. Aan receptie melden we even later dat we onze huur auto om 10u verwachten. Ze beloven ons te bellen. Terug naar kamer 8 voor wat chill werk, hoewel... Even na 10u nog geen bericht over de auto. Drie telefoontjes en een half uur later doen we al het papierwerk en ontwaren we onze Honda Civic. Spullen erin. Starten en links rijden! Echt weer wennen. Even later ontdekken we dat Bou de reisgids heeft laten liggen. Terug. De geleende TomTom bewijst goede dienst. We beschouwen het maar als een inrijritje. Met de gids op zak kunnen we echt op pad. Wat een prachtige rit wordt het. Even buiten Johannesburg beleven we het Zuid Afrikaanse landschap. Groen, glooiend, uitgestrekt. Maar ook passeren we een paar townships die een andere kant van de realiteit laten zien. Kleine hutjes waar zeker volgens Europese wet- en regelgeving in Nederland nog niet eens je hond in zou mogen slapen. Bizar. Na 3uur rijden maken we een stop. Achter het restaurant een groot afgeschermd grasland waarop we neushoorn, buffel, struisvogel, zebra en verschillende bokken rondlopen. Ondanks het Artis+ gehalte toch indrukwekkend en genieten we van het uitzicht. De heuvels worden bergen. Geel oranje rotsen contrasteren de groene flora. De weg meandert door het landschap. Jacaranda FM speelt Africa van Toto. Volume gaat op 10. Alles lijkt op z'n plek te vallen. Bou tranen van geluk in de ogen. Hûh? Verkeersbord dat we nog niet kennen: pas op voor overstekende nijlpaarden. Om 16.30u arriveren we in Nelspruit bij Mariù B&B, een ware oase. Tess en Bou een duikie in het zwembad. 's-Avonds eten we in een mall sushi. Om 22u vallen we tevreden in slaap.